USD
3,6868
EURO
4,3404
ALTIN
151,3695

Ticaretinin Kalbi Manhattan’a BTSO İmzası

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) üyelerini dünyanın en prestijli pazarlarıyla buluşturmayı sürdürüyor. Ekonomi Bakanlığı destekleri ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) işbirliğinde New York’un en işlek bölgesi olan Manhattan’da açılışı gerçekleştirilen Türk Ticaret Merkezi’nde Bursa’dan da 14 firma faaliyet gösteriyor.  

Ticaretinin Kalbi Manhattan’a BTSO İmzası
Yazı fontunu küçültür Yazı fontunu büyütür

New York’taki Türk Ticaret Merkezi’nin resmi açılışı, Başbakan Yardımcısı Recep Akdağ, Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci ve Adalet Bakanı Abdülhamit Gül başta olmak üzere devlet kurumlarının ve sivil toplum kuruluşları başkanlarının yoğun katılımıyla gerçekleştirildi. Tahran, Dubai ve Chicago’nun ardından hayata geçen New York TTM, BTSO’nun da odalar ve borsalar arasındaki ilk işbirlikçi kuruluş olarak yer aldığı merkez özelliği taşıyor. Ev tekstili, hazır giyim, halı ve iş kontratları sektörlerinden 30 firmanın bulunduğu New York TTM, kısa süre içerisinde deri ve ayakkabı sektöründen firmaların da katılımıyla toplamda 40 firmanın ürünlerini sergilediği bir merkez olacak.

 

DÜNYA PAZARLARININ OYUNCULARI

BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi’yle birlikte ev sahipliği yaptığı açılışta, merkezin ülke ekonomisine ve Bursa iş dünyasına sağlayacağı katkılara ilişkin değerlendirmede bulundu. Türkiye’nin ihracat stratejileri kapsamında açılan merkezlerin Türk firmalarına dünyanın en güçlü pazarlarında önemli bir rekabet avantajı sağladığını ifade eden Başkan Burkay, “Firmalarımız dünya ticaretinin merkezi olarak kabul edilen bölgelerde artık yerel oyuncu kimliği kazanıyor. İhracatçımıza sundukları desteklere yenilerini ekleyen Ekonomi Bakanlığımıza ve firmalarımızın koordinasyonunu sağlayan TİM’e teşekkürlerimi sunuyorum” dedi.

 

HEDEFTE 10 MERKEZ VAR

Bursa iş dünyası olarak Türkiye’nin ihracata dayalı kalkınma hedeflerine önemli katkılar sunduklarını belirten Başkan Burkay, “Küresel Fuar Acentesi, Ticari Safari, Ur-Ge ve kümelenme projeleriyle ülkemizin dış ticaretine önemli katkılar sunmayı sürdürüyoruz. TTM projesiyle de Bursa firmalarını güçlü olduğumuz pazarların yerel oyuncusu olarak konumlandırmak istiyoruz. Bu kapsamda New York TTM’de de ev tekstili ve iş kontratları sektörlerinde faaliyet gösteren 14 firmayla yer alıyoruz. Sektör temsilcilerimiz, Empire States binasının 2 blok yanında yer alan bu merkezde yeni müşteriler kazanarak, ihracatlarını artıracak. Başta Moskova, Londra ve Shanghai olmak üzere 10 merkezde daha ticaret merkezi açmayı hedefliyoruz. Türkiye’nin ihracatına yön veren Bursa’nın TTM’lerle birlikte yeni bir ivme yakayacağına inanıyorum” diye konuştu.

 

New York TTM’de BTSO ofisinin de bulunduğunu belirten Başkan Burkay, pazara ilgi duyan Bursa iş dünyası temsilcilerine teknik altyapı, mali, müşavirlik ve hukuk hizmetleri başta olmak üzere birçok konuda destek sunacaklarını da sözlerine ekledi.

 

“365 GÜN AÇIK BİR KONSEPTE KAVUŞTUK”

New York TTM’de yer alan Bursa firmalarından Apolena’nın kurucusu Abdullah Şişman, ev tekstili sektöründe faaliyet gösterdiklerini belirterek, 49 ülkeye ihracatlarının bulunduğunu söyledi. ABD pazarında daha etkin bir konuma ulaşmak istediklerini belirten Abdullah Şişman, “Çok iyi bir lokasyonda showroom açtık. Burada yılın 365 günü açık bir konsepte kavuştuk. Ev tekstili sektöründe moda ve trend bu bölgede belirleniyor. BTSO da taşın altına elini koyarak bizlere çok büyük destekler sundu. Bireysel olarak yapamayacağımız işleri BTSO liderliğinde başarmaya başladık. BTSO Yönetim Kurulu Başkanımız Sayın İbrahim Burkay’a teşekkür ediyorum” dedi.

 

“BTSO AKLIMIZDA BİLE OLMAYAN PROJELERİ GERÇEKLEŞTİRİYOR”

Sökücüler Tekstil Yöneticisi İbrahim Sökücü de Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Rusya gibi daralan pazarlardaki ihracatlarını ABD gibi dünyanın en büyük ekonomisine taşımak istediklerini söyledi. ABD pazarının zorluklarını bildiklerini ve pazarda kalıcı olmaları için açılan Türk Ticaret Merkezlerinin önemini vurgulayan Sökücü, “Türk Ticaret Merkezlerinde yer alan firmalara çok önemli destekler sunuluyor. BTSO da firmalarımızın aklında olmayan projeleri gerçekleştiriyor. Çok büyük firmaların bulunabilecekleri pazarlarda artık bizim gibi firmalar da bulunabiliyor. Bizlere sundukları fırsatlar için BTSO’ya teşekkür ediyoruz” diye konuştu.

 

TÜRKİYE TİCARET MERKEZİ

Türkiye’nin 2023 ihracat stratejisi hedefleri doğrultusunda, değişen rekabet koşulları ve ihtiyaca uygun olarak ihracatın gelişmesine olanak sağlamak amacıyla Ekonomi Bakanlığı’nca desteklenen TTM projesi, TİM öncülüğü ve koordinasyonunda hayata geçirildi. TTM projelerinde kira, sektör uzmanı olarak çalışacak personel, sektörel tanıtım ve tefrişat harcamaları destekleniyor. Ekonomi Bakanlığı tarafından belirlenen destek oranı hedef ve öncelikli ülkelerde yüzde 75, diğer ülkelerde yüzde 60 oranında yapılıyor. Fuar merkezi mantığında işleyen Türkiye Ticaret Merkezleri, yurt dışı pazarlara açılmakta zorluk çeken orta ve küçük ölçekli firmaların da uluslararası pazarlara erişimini kolaylaştırıyor.

FACEBOOK YORUMLARI

YORUMLAR






    0 YORUM